úterý 25. prosince 2012

Jen aby nám neutekla...

Jsou Vánoce, tak jsem přijel z Prahy domů. Domů znamená do malého městečka kousek od Náchoda. Inu, rozhodl jsem se jet dokoupit ještě poslední dárky do "metropole" Náchod, a jak všichni vědí, v Náchodě kdysi bývali lázně. V lázních obvykle bývají minerální prameny, takový také v Náchodě je. Jmenuje se Ida. Mamka mne tedy při té příležitosti poprosila, zdali bych nevzal pár lahví a nedojel pro Idu. Pár lahví znamenalo plná taška, takže asi 8 pet-flašek. No, říkal jsem si, že to je trochu více než pár, ale budiž. Dokoupím dárky a jedu pro Idu. Že tam parkovalo asi dvacet aut, budiž, blízko je hotel. Jenže to nebyly auta k Bonatu /hotel/, to byly auta pro Idu. Měl bych ještě možná připomenout, že před nevím jakým časem /tak dávno to však není/, umístili stáčecí trubky do altánu u cesty namísto dřívějšího umístění asi 5 metrů pod úrovní cesty u řeky, tudíž je pro všechny velmi pohodlné se k pramenu dostat. Inu, že jsem musel čekat asi patnáct minut, než jsem si mohl natočit vodu /trubek, z kterých můžete Idu stáčet je k dispozici asi 8/, to jsem přežil, přeci jen jsou Vánoce, nikam nespěchám. Ovšem to, co jsem viděl, mne opravdu rozesmálo. Když jsem stál ve frontě, připadlo mi těch mých 8 lahví jako zlomek. Dokonce jsem se cítil trapně, že jich mám tak málo. Kanystry o objemu 5 litrů? Žádná výjimka. Stáčení až po úplný okraj hrdla /způsobem, že když lahev otevřete, půlka se na vás vylije/? Naprostý standard /prostě kdo to tak nedělá, je blbec/. Jenže to není vše. Ono totiž nebylo žádnou výjimkou, že tam lidi vozili lahve v přepravkách. A ne každý v jedné, ale to přijel třeba týpek s vozíkem a na něm tři přepravky se zhruba 10-12 lahvemi, takže si sami dokážete spočítat, kolik litrů si bral. No, jak jsem se tak rozhlížel, v průměru odpovídal odnesený objem Idy asi tak 40-50 litrům na člověka. Občas to vypadalo, jako by s tou vodou jel zrovna někdo na trh. Ono je přeci jedno, že když pijete minerálku pořád /obzvláště minerálku stejného druhu/, není to moc dobrý pro organismus. Hlavně, že máte vodu zadarmo...

Žádné komentáře:

Okomentovat