pátek 4. května 2012

A je to tu...

Dnes nám již začalo Mistrovství světa v ledním hokeji, poprvé v historii pořádané dvěma zeměmi zároveň. Ona je to letos vůbec revoluce, jinej systém skupin (což mne těší, protože ve skupinách máme o zápas více), dvě země, u nás v Extralize změna vedení, barážového systému. Jak už se někde psalo, rok 2012 nebude koncem světa, ale rokem změn. Což nepochybně bude pravdou ve všech smyslech, ať už pozitivních, tak i negativních, bohužel... Každopádně, je to také rok sportu, protože dejme tomu, že Mistrovství světa v hokeji dnes započalo jeden ze tří vrcholů letošních sportovních sezon. Ještě nás čeká Euro v Polsku a samozřejmě jedinečný sportovní svátek Letní olympijské hry v Londýně, kam pojede snad rekordní počet českých sportovců, což mne nemálo těší. Ale vraťme se k aktuální situaci. Na Mistrovství světa v hokeji se nám nedává moc šancí. Já nepochybuji o tom, že budeme bojovat o medaile. Jakožto Čech samozřejmě doufám, že o to bude o ty nejcennější, ale když na to koukám objektivně, spíše bych to viděl o nějaké medaile, o kterých však nepochybuji. (klep, klep, klep) Hodně se mluví o gólmanech, protože není Vokoun, Pavelec, ani Neuvirth. Ale loni se taky mluvilo o Pavelcovi, jestli je schopný to ustát, předloni se mluvilo o tom, že máme špatný tým a pokaždý jsme dovezli placku. Myslím, že Štěpánek má z KHL dostatek zkušeností, aby nás podržel proti mezinárodním hráčům obrovských kvalit a Kovář ukázal formu proti Rusku, kterou, doufejme, si odnese do Mistrovství (i když v sezoně to ke konci taky nebylo úplně pravý ořechový). Sázkový kanceláře nám nevěří, o brankářích se mluví, co podle mne však máme opravdu silný je útok. Tam snad není jediný prázdný místo (sice nemám rád Vondrku, ale musím uznat, že od loňska se hodně zlepšil), a když jsem si dnes přečetl, že na přesilovky bude nastupovat Hemský, Krejčí, Michálek a na jednom obranném postu Plekanec, tak to mi připadne jako hodně silný složení. Jen aby makali typicky česky, tedy pro tým, a ne typicky rusky, tedy pro sebe... Já osobně věřím minimálně v semifinále a potom alespoň v ten bronz, to hodně záleží na tom, jak se poperem s cestou ze Švédska do Finska a následných soupeřích, které chytneme, ale Hadamczik už snad i prolomil prokletí proti Švédům, kterým se mimořádně nedařilo v přípravě, takže doufejme, že to všechno dobře dopadne. Můj tip: Určitě semifinále, při prohře určitě bronz, při výhře se neodvažuji tipovat, neboť by tam byl hodně silný subjektivní pocit. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat