pondělí 21. května 2012

Podfukáři s podfukem...

Jeden z mých oblíbených seriálů je britský Hustle. Seriál o podfukářích, podfucích a podvodech. Zajímavý nápad, občas si člověk vážně říká, že by to snad i šlo, občas jsou případy a nápady Michaela Stonea hodně závislé na štěstí a z hlediska skutečnosti dost přitažené za vlasy, ale budiž. I tak mám ten seriál rád, je vtipný, nápaditý a je od BBC, což by se dalo považovat za záruku kvality. Vzhledem k tomu, že i letos jedu do Anglie, ovšem ne jako loni letecky kvůli mé téměř panické hrůze z letadel, nýbrž autobusem žluté firmy, budu přestupovat v Londýně na vlak směr západ (vzhledem k velmi nízké ceně rezervací snad i vyzkouším první třídu). Říkal jsem si tedy, že se zajdu podívat, jestli vůbec je v Londýně Eddie's Bar ze seriálu. Udělal jsem si tedy malý průzkum a seriál Hustle opravdu dostál svému jménu. Eddieho bar totiž nejenže neexistuje (což se dalo předpokládat, i tak jsem jako fanda doufal alespoň v bar, který jen předělali kvůli seriálu), ale hlavně vůbec není v Londýně. Je totiž v Birminghamu. Když jsem zkoumal a hledal dalších pár informací, dozvěděl jsem se, že drtivá většina scén (ne-li všechny) natočených s herci v posledních třech sériích (z osmi) byla natočena (ač se to zdá jakkoli nemožné) v Birminghamu, nikoli v Londýně, kde se děj všech dílů Hustle odehrává. Takže opravdu i z tohoto hlediska se jim podfuk pěkně povedl, protože díky spoustě prostřihů a náhledů na Londýn a perfektní práci kameramana a trikařů absolutně nepřemýšlíte o tom, že by se Hustle mohl natáčet někde jinde.

Žádné komentáře:

Okomentovat