neděle 11. března 2012

Jupííí...

Nedávno jsem přemýšlel nad určitými gesty. Protože chodím koukat na HC Sparta, když můžu, a hrát hokej rekreačně, přemýšlel jsem jen nad dvěma podvědomými gesty... Rozhodně by se jich našlo i více, ale tyhle dvě mne zaujaly. Když má člověk radost (v mém případě z gólu), zvedne v podstatě vždycky ruce nahoru. Docela by mne zajímalo odkud tenhle zvyk pochází, jak na něj lidi přišli. Nebo aspoň co má vyjadřovat. Prostě jsem dal gól... Jasně mám radost, jsem šťastnej, něco jsem dokázal, ale proč mi ty ruce vystřelí nad hlavu? Tak jsem si to v hlavně převracel a celkem nic moc jsem nevymyslel, leda to, že tím, že jsem něco dokázal chci ukázat světu, že jsem táááááááááááááákhle velikej, tak prostě zvednu ruce... Nevím, no...

Ten druhý podvědomý posunek rukama je opakem. Když ten gól nedáte, těsně se netrefíte, prostě něco je špatně. Automaticky se člověk chytne za hlavu a tu hlavu skloní dolů... K tomuhle bych možné vysvětlení měl... Celkem bych to přirovnal nějakému zvyku, který se lidi naučili už dávno, ale všichni to dělaj, tak proč bych to nedělal taky, prostě to člověk odkouká... Podle mne je původ v tom, že když se něco nepovedlo, hned sportovec dostal pohlavek, nebo nějakou ránu zezadu do hlavy. Ono když se třeba nepovede proměnit střelu v gól fotbalistovi, klesne přitom ještě na zem. No, ale chytne se za hlavu a zaujme takový ten obrannou bezmocnou pozici... Tak řekl bych, že je to z toho. prostě za ty nególy byli sportovci trestaný, tak se od tý doby chytají za hlavy, protože vždycky podvědomě čekají nějakou ránu...

Žádné komentáře:

Okomentovat